Το ημερολογιο του πολεμου
![]() | Σεπ 1939 | ![]() | ||||
| 1939 | 1940 | 1941 | 1942 | 1943 | 1944 | 1945 |
| Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
| 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Σαν σημερα 16 Δεκεμβριου
Τελευταια Αρθρογραφια
Εισοδος Μελων


Μονοκινητήριο μαχητικό της Σοβιετικής Ένωσης, το μεγαλύτερο σε παραγωγή κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο με περίπου 17.000 αεροπλάνα και 15 διαφορετικές εκδόσεις σε ρόλους μαχητικού, ελαφρύ βομβαρδιστικού(Yak-9B) και συνοδευτικού. Τα χαρακτηριστικά του ήταν μήκος 8.55 μέτρα, άνοιγμα πτερυγίων 9.74 μέτρα, βάρος 2.250 κιλών, μέγιστη ταχύτητα 600χλμ/ώρα και ακτίνα δράσης 1.360χλμ (Yak-9D). Με καλύτερες επιδόσεις σε χαμηλό υψόμετρο, ήταν γρηγορότερο και πιο ευέλικτο από το Bf 109, αλλά υστερούσε σε οπλισμό, κυρίως στις πρώτες εκδόσεις του. Η έκδοση Yak-9U, με μέγιστη ταχύτητα 700χλμ/ώρα του έδωσε τον τίτλο του ταχύτερου αεροπλάνου έως τότε. Το πρώτο Yak-9 χρησιμοποιήθηκε το 1942 στη Μάχη του Στάλινγκραντ και ο πιο αποτελεσματικός πιλότος του ήταν ο Σοβιετικός A.I. Vybornov με νίκη σε 19 αερομαχίες, ο οποίος τιμήθηκε με το μετάλλιο Χρυσού Άστρου του Ήρωα της Σοβιετικής Ένωσης
Μετά τον πόλεμο, η Σοβιετική Ένωση παρείχε αρκετά μαχητικά Yak-9P σε μερικές χώρες του Σοβιετικού μπλοκ, βοηθώντας τες να ξαναχτίσουν τις αεροπορικές τους δυνάμεις
